Friday, December 28, 2012

Shinzui Marine Collagen


Alright guys...lama tak online. So today i wanna share something for you guys....taadaaa!!! Marine Collagen. Haha. Actually, aku pergi farmasi cari ubat parut gatal. Geram betul tengok setompok besar warna hitam. Aku memang suka menggaru. Then i got scar. Haaha..When i went to pharmacy, they gave me THIS super cool thing!! 

Lain aku cari. Lain aku beli. Lain aku dapat. AHAH! here it is..kolagen rupanya. Selama ni aku tak suka makan benda-benda atau ubat kecantikan ni. Tapi memandangkan mereka suggest aku beli ini, maka,.dengan bangganya aku beli. Kalau parut aku tak hilang.....Memang aku mintak balik sen2 aku.!noktah!

OK! Back to reviews. 

Ia mengandungi 7000mg setiap botol. Harganya tak tahu lah nak cakap mahal atau murah. RM72 for 12 bottle. But no need to drink everyday actually. But if you want better effect then you must drink everyday (if had alot money). Grape Flavor.Nyummyyy!!!!!!!Sedapppp.....Berbanding dengan kolagen lain, aku rasa ianya sangat sedap. Macam minum jus anggur je.

Produk ni keluaran Progyms. Shinzui Marine Collagen ni sebenarnya banyak juga manfaat dia.

1. Menganjalkan kulit.
2. Pencerahan kulit.
3. Mengurangkan pori dan kulit kusam
4. Memperbaiki kulit kering
5. Menyamaratakan tona kulit.
6. Melindungi kulit dari Kesan Sinaran Radiasi UV
7. Memudarkan pigmentasi dan bintik hitam
8. Mengurangkan garis halus dan kedutan
9. Membantu menyeimbangkan hormon badan.
10. Antioxidant

Minuman ini diformulasikan daripada minuman kecantikan di Jepun. And don;t worry. Ia ada pengesahan KKM dan JAKIM. So far macam dah ok sikit parut gatal aku ni.

Mudah saja nak dapat produk ini. Boleh beli di farmasi. Sedap taw. Perisa Anggur. Bagi ladies diluar sana bolehlah cuba. Kalau masih tak ada kesan dalam 2 minggu baru tukar produk lain. Minum ketika perut kosong. Tapi aku minum sebelum tidur. Then esok bangun solat subuh, wah, glowing sikit da muka ni.hehe


Flavor yg sedap~thats why i keep buying. But, sila dapatkan nasihat doktor kepada yang alergi kepada hidupan laut. Kerana ia mengandungi estrak laut. 

XOXO...Selamat mencuba.