Monday, April 15, 2013

Mari Membasuh berus mekap!

Hari ini aku begitu lapang!Oleh itu,aku dengan seronoknya mencuci berus mekap. Yelah..da mekap orang masa konvo tu kena cucilah bersih2 bagi mengelakkan kuman atau sebarang perpindahan bakteria. yeehee...
Berus yang aku selalu pakai bila nak pergi mana2 ialah ecotools. Ia sangat smooth and best! Korang ladies patut cuba satu. Gerentilah korang suka~Boleh cari di Shines.Gitu lah kot ejanya. Untuk mekapkan orang aku pakai MAC brush. Aku beli set terus. Tapi aku ni bukan rajin sangat nak mekap!cett

Ok!Let's start~
Kau kena ada :
Syampu : Aku pakai pentene
Pure cream/oil : Aku pakai shea butter
Bekas nak cuci.

1.



2. Colek syampu sikit dengan sheabutter and twist sikit kat tangan. Tenyeh2 supaya kotoran hilang.


3. After siap, cuci sebersihnya dengan air biasa. Jangan terbalikkan berus, nanti gam pada tangkal tu boleh tertanggal kena air.

Tarrraaa......DONE!!ok bye!






2 comments:

MarsyaJ. said...

Salam. Nak tanye boleh? Mana akak dapat shea butter ? Harap boleh balas . Thanks :)

lizalizz said...

adik blh pergi ke watson or guardian..byk jual.jenama palmer. brand palmer sgt bgus. ada byk jenis. adik blh pilih mna yg berkenan di hati...:)